Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 18.

Scenografia na sesjach: Karta Scenografii

05-10-2012 19:03
7
Komentarze: 4
W działach: RPG
  W poprzedniej notce napisałem trochę o tym co uważam, za ważne w scenografii. Teraz czas na rzecz bardziej praktyczną. Gdy spisuję scenariusz, czy to do jednostrzału, czy też jednej z przygód wchodzących w skład kampanii, staram się zawsze stworzyć 2-3 sceny, które mają dużą szansę zapaść graczom w pamięć. Jako, że trudno jest spamiętać dobrze rozpisaną scenografię pomagam sobie czymś co nazywam kartą scenografii. Odciąża mnie ona w czasie przygotowań, ponieważ zmniejsza ilość informacji, które muszę zapamiętać. Zwiększa też moją pewność siebie podczas prowadzenia, co w moim przypa...

Scenografia na sesjach

24-10-2011 00:01
15
Komentarze: 30
W działach: RPG, Narragtion
Scenografia na sesjach
Dobrze przygotowaną scenografię można określić trzema słowami:Umiar, Interaktywność oraz Zmienność. Przy czym pierwsze dwa słowa są składnikami według mnie koniecznymi, do stworzenia dobrej scenografii, ostatnie natomiast może zamienić dobrą w świetną. Ok, podałem określniki dobrej scenografii, ale co one tak naprawdę znaczą? Już wyjaśniam: Na swoim blogu popełniłem wpis o scenografii na sesjach RPG. W skrócie: dlaczego jest ważna, i jak można opisać dobrą scenografię Zapraszam do czytania i komentowania: http://narragtion.uphero.com/?p=125

narragtion - moja nowa marka

19-10-2011 22:53
11
Komentarze: 8
W działach: RPG, narragtion
narragtion - moja nowa marka
Startuję właśnie z moim nowym, niezależnym blogiem RPG-owym. Będzie on swoistą bazą sztuczek, pomysłów, inspiracji i innych fajnych rzeczy, które przydają się na sesjach. Dewizą bloga będzie "jak najmniej teorii, jak najwięcej praktyki", czyli notki będę w ogromnej większości użytkowe. Raczej nie planuję wpisów o teorii RPG itp. W tej chwili blog jest jeszcze pustawy, ale regularnie będą się w nim pojawiać nowe, notki, poczynając od najprawdopodobniej jutra ;) Chętnych zapraszam na : http://narragtion.uphero.com/ Komentarze, konstruktywna krytyka oraz oferty współpracy mile widziane...

Co gra na moich sesjach #2

25-08-2011 13:04
12
Komentarze: 6
W działach: RPG, Muzyka
Co gra na moich sesjach #2
Kolejna porcja utworów, których używam na moich sesjach. 1 POETS OF THE FALL - CARNIVAL OF RUST Świetny imho utwór fińskiego zespołu, którego użyłem jako swoiste opening theme w jednej z moich kampanii. W skrócie akcja działa się w mieście o wiele mówiącej nazwie "Purgatory", przy którym Gotham czy miasto ze Spawna bywają miejscami sielankowymi. Gracze wcielili się w jedne z niewielu jasnych postaci w zdecydowanie ciemnym świecie. Mówiąc prosto i sztampowo, byli praktycznie ostatnią nadzieją rozpadającego się miasta i to właśnie miał obrazować powyższy kawałek. 2 SEASICK STEVE - BANJO S...

Co gra na moich sesjach #1

11-08-2011 21:10
30
Komentarze: 10
W działach: RPG, Muzyka
Co gra na moich sesjach #1
Od czasu do czasu wrzucałem ciekawe (mam nadzieję) kawałki do puszczenia na sesji, teraz mam zamiar robić to bardziej regularnie. Mam nadzieję, że komus się przyda :) 1 THE PIERCES - SECRET Kawałek zastosowałem w na jednej z ostatnich sesji i podobno własnie dzięki niemu gracze tą sesję zapamiętają na długo. Całość działa się w cyberpunkowym settingu. Lata 70 XXI wieku, wszczepy, terroryzm, korporacje itp. Fabuła opierała się na kradzieży tajnych danych z labolatorium korporacji dla której pracowali gracze. Akcja właściwa polegająca na zlikwidowaniu wszystkich, którzy znajdywali si...

Rag poleca

10-06-2011 02:10
7
Komentarze: 10
W działach: RPG, Muzyka
Trochę muzyki przydatnej na sesjach i nie tylko :) Night Watch - Menu theme Kawałek, którego szukałem ponad rok. Motyw główny z gry Night Watch. Prowadzę głównie w różnego rodzaju settnigach miejskich (WoD, DFRPG, itp) i do takich utwór świetnie pasuje. Sprawdza się ładnie np. jako otwarcie sesji. Opisujemy graczom letni, lub późnowiosenny wieczór. Samochody przetaczają się leniwie po ulicach, nieliczni przechodnie spacerują nieśpiesznie. Jakiś kot na widok BG przeciąga się i łaskawie schodzi im z drogi. Utwór sprawdza się świetnie jeśli chcemy stworzyć nastrój rozluźnienia. Frozen Syna...

Furia RPG - zajawka inaczej

29-03-2011 13:46
13
Komentarze: 8
W działach: RPG, Why so serious?
Znalazłem jeden powód, dla którego być może zagram kiedyś w FURIĘ. EDIT. Autorowi radzę się tak nie spinać, blokowanie komentarzy i tworzenie kolejnych spięć może nie być najlepszą reklamą dla systemu. Szczególnie, że jeśli poziom podręcznika będzie podobny jak to co mogliśmy przeczytać w zajawce, to od strony merytorycznej\fabularnej FURIA wielu fanów nie zdobędzie.

Wick jednak ma trochę racji

13-01-2011 14:37
35
Komentarze: 21
W działach: RPG
Wick jednak ma trochę racji
Żeby uniknąć niepotrzebnych flejmów nie uważam takiego stylu gry za jedyny słuszny i nie z każdym się on sprawdzi. Gracze powinni mieć pełną świadomość, że jako MG będziesz starał się skrzywdzić ich postacie i będziesz w tym tak pomysłowy jak tylko się da. Muszą też wiedzieć, że mają jednak szanse, bo gra w której zawsze się przegrywa jest tak samo nudna jak ta, gdzie przegrać sie nie da. Parę ładnych lat temu, gdy po raz pierwszy zetknąłem sie z artykułami Johna Wicka część chwytów i porad w nich zawartych budziła we mnie swego rodzaju oburzenie. "Jak to gracze lubią być upokarzani?" "Jak...

Dzikie Pola czyli kto ma ochotę pobiesiadować a i szabrlą porobić?

08-05-2010 18:21
4
Komentarze: 12
W działach: RPG, Dzikie Pola
Dzikie Pola czyli kto ma ochotę pobiesiadować a i szabrlą porobić?
Z settingiem zombie mi nie wyszło, po pierwsze nie wyrobiłem z mechaniką a po drugie nie było wystarczającej ilości chetnych do gry (tzn łącznie była, ale gdy jedni się zgłaszali inni nie mieli już czasu itp. Dlatego postanowiłem odpoczać chwilowo od bawienia się we własne settingi i poprowadzić coś sarmackiego. 2 ed Dzikich Pól nadaje się do tego idealnie (aczkolwiek z niewielkimi zmianami - system magii wziety będzie z 1-szej ed + kilka innych). Planuję kilka sesji przed początkiem wakacji i jeśli wyjdzie fajnie ewentualnie kontynuację po wakacjach. Realia XVII wiecznej polski z pewnymi...

Kilka pomysłów na nietypowy pojedynek

04-03-2010 00:20
6
Komentarze: 8
W działach: RPG, 7th sea
Kilka pomysłów na nietypowy pojedynek
To ja wpisze się w tręd i wrzucę ladną 7th panią dla zwiększenia ilości wejść :P Mała zajawka miniartykułu\notki o nietypowych pojedynkach. Kilka pomysłów na nietypowy pojedynek #1 Walka i pojedynki to jeden z najważniejszych elementów 7th Sea. Dobry, zapadający w pamięć pojedynek to o wiele większa szansa na udaną sesję. Zwykle pejedynki równają się przelewowi krwi, jednak nie zawsze musi tak być. Naprawdę ciekawe pojedynki można odbywa bez użycia przemocy. Co więcej przyzwyczajonym do walki szermierczej graczom, takie pojedynki mogą nie rzadko przynieść więcej satysfakcji niż kolejna pot...